Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
جلال بريماني


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




بهداشت » اساتید طب نوین » تعداد بازدید: ٣٠٩٤٤٦
جلال بريماني
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
دکترجلال بريماني متولد 1308 در شهر ساري است. او داراي گواهينامه تحصيلات تخصصي در رشتة علوم اعصاب و رواني از دانشگاه پاريس در سال بوده است.

او در دبستان سيروس در ساري تحصيلات ابتدايي را شروع كرد و به سفارش پدرش زبان عربي با صرف و نحو و قرآن را نزد همسايه روحاني شان فرا گرفت، بعد كه پزشك شد، ايشان روحانيون مشهوري مانند مرحوم علامه اميني را به وی معرفي كردند. علامه اميني هم گاهي گوشه اي از زحمات خود در مورد تأليف الغدير را به او نشان مي داد. او در فراگيري زبان عربي و قرائت قرآن پيشرفت خوبي داشت و گاهي قاري قرآن در دوره هاي مذهبي بود.

او دوره هاي ابتدايي را در ساري اكثراً با احراز رتبه اول به پايان رسانيد. دوره متوسطه را در دبیرستان البرز تهران گذراند. در سال 1328 برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در سال 1329 موفق به اخذ گواهی نامه pcb از دانشگاه علوم پاریس شد.

در سال 1334 تحصیلات طب عمومی را در پاریس به پایان رساند و در سال 1339 موفق به اخذ گواهی نامه تخصصی در رشته علوم اعصاب و روان از دانشگاه پاریس شد.

در مدت سالهای تحصیل طب و تخصص در كنكور دشوار اكسترناي بيمارستانهاي پاريس قبول شد و جايزه و مدال علمي (نقره) از دانشكده پزشكي پاريس گرفت. پايان نامه خود را كه كتاب قطوري است، در نارسائي هيپوفيز و اختلالات الكتريكي مغز گذراند، كه مقاله مفصلي از آن در مجله آنال آندوكرينولوژي به عنوان مقاله اساسي چاپ شده و در همين زمينه كنفرانسي درجلسه انجمن متخصصان غدد فرانسه، در دانشكده پزشكي پاريس و سميناري در بيمارستان پيتيه (Pitie) پاريس برگزار نمود كه فوق العاده جلب نظر كرد.

جلال بريماني پس از گذراندن دوره تخصصي اعصاب و روان چند دوره ويژه ديگر را نيز گذراند و به عضويت رسمي يا افتخاري چندين انجمن پزشكي فرانسه درآمد. ايشان به مدت ده سال عضو كميته بين المللي نويسندگان مجله آنسفال بود.

.دکتر بریمانی همچنین موسس مرکز تحقیقات بیماریهای مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است


جلال بريماني در كنار تدريس ، تحقيق و پژوهش به ادبيات علاقه داشت و گاهي به سرودن شعر مبادرت مي ورزید از ایشان در اين زمينه مقالات و كتابي فراوانی به جای مانده .او در مقالات خود به معرفي بعضي شعراي گذشته فرانسه مانند «فرانسوا ويون» كه بزرگترين شاعر فرانسه درقرن پانزدهم بود پرداخته است.

وی بیش از 200 مقاله به فرانسه انگلیسی و فارسی در رشته های اعصاب، روان، نورو فیزیولوژی بالینی و ادبیات تالیف کرد. همچنین "تاریخ روابط پزشکی ایران و فرانسه" (تالیف به فرانسه و فارسی) و "در آسمان ادب" (تالیف به زبان فارسی) از جمله آثار وی هستند.



مشاغل و سمتهاي مورد تصدي دوران حیات ایشان عبارتند از:

- عضو كميته بين المللي نويسندگان مجله آنسفال بمدت ده سال

- رياست انجمن اطباء ايراني در فرانسه (در رياست ايشان دو شماره مجله به فرانسه و به فارسي در پاريس منتشر شد).

- اخذ درجه دانشياري دانشگاه تهران: 1346

- اخذ درجه استادي دانشگاه تهران: 1349

- استاد علوم پزشكي به پيشنهاد وزير فرهنگ ملي فرانسه: 1350

- پذيرفته شدن به عنوان پرفسور اگرژة رشتة اعصاب دانشگاه هاي فرانسه: 1345

- مدير گروه بخش بيماري هاي اعصاب از سال 1366 تا بازنشستگي

- رئيس و باني انجمن علوم اعصاب ايران

- رئيس و باني انجمن نوروفيزيولوژي باليني ايران

- عضو سابق كميته گزينش ملل در فدراسيون جهاني انجمن هاي نوروفيزيولوژي باليني

- رئيس اجلاسيه فدراسيون مذكور در مارسي

- ريو وژانير و نايب رئيس كنگره جهاني اعصاب در آمستردادم 1977

- عضو سابق هيأت تحريره مجلة انسفال از 1975 تا 1984

- عضو افتخاري انجمن اعصاب فرانسه از سال 1975

از آثار ایشان می توان موارد زیر را نام برد :

- تأليف بيش از 200مقاله به فرانسه انگليسي و فارسي در رشته هاي اعصاب، روان، نورو فيزيولوژي باليني و ادبيات

- تأليف كتاب در آسمان ادب

- تأليف كتاب تاريخ روابط پزشكي ايران و فرانسه به زبان فرانسه

- ترجمه كتاب فوق به فارسي.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

جلال بريماني

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,